فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 76حجم فایل: 1444 کیلوبایت قیمت: 25000 توماندانلود فصل 9 کتاب رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی، در قالب word و در 76 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
رفتار بنگاه و سازمانهای صنعتی- فصل 9:
الگوهای انحصار چندجانبه:
پرسش:
سقوط قیمتهای نفت خام؛ چرا مشتریان برخی مناطق، تأثیر آن را در جایگاههای بنزین نمیبینند؟
در تابستان 2006، قیمت نفت خام از بشکهای 74 دلار به 64 دلار کاهش یافت. در نتیجه سقوط قیمتهای نفت خام، مصرفکنندگان اغلب مناطق با خوشحالی شاهد کاهش قیمت بنزین بودند، اما نه همه. در برخی مناطق، مردم این قدر خوش شانس نبودند.
در چند منطقه دورافتاده و مجزا، مصرفکنندگان مغبون شدند؛ چون جایگاهداران بنزین این کاهش قیمت را اعمال نکردند. گروههای حمایت از مصرفکننده اعلام کردند که فروشندگان بنزین با یکدیگر ساخت و پاخت کرده و با بالا نگه داشتن مصنوعی قیمت بنزین، به سودهای انحصاری دستیافتهاند. واضح بود که جایگاهداران چنین اتهاماتی را تکذیب کنند.
بر اساس شواهد فوق، آیا فکر میکنید جایگاههای بنزین در این مناطق برای کسب سودهای انحصاری دست به تبانی زده بودند؟ توضیح دهید.
اهداف آموزشی:
پس از مطالعه فصل باید بتوانید:
به پرسش فصل پاسخ دهید.
توضیح دهید چگونه باورها و کنشهای راهبردی در محیطهای انحصار چندجانبه تصمیمگیریهای بهینه را شکل میدهند.
شرایطی که یک بنگاه در آن به صورت انحصار چندجانبه سوئیزی، کورنو، اشتاکلبرگ یا برتراند عمل میکند، شناسایی کنید و اثرات هر یک از انواع انحصار چندجانبه بر تصمیمات قیمتگذاری بهینه، تصمیمات مربوط به تولید و سود بنگاه را تعیین کنید.
با استفاده از توابع عکسالعمل (یا بهترین پاسخ) تصمیمات بهینه و واکنشهای احتمالی رقبا در یک محیط انحصار چندجانبه را شناسایی کنید.
شرایط یک بازار قابل اعتراض را شناسایی کرده و اثرات آن بر قدرت بازار و پایداری سودهای بلندمدت را شرح دهید...

پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.