جدیدترین مقالات و پروژه‌های دانشجویی

جدیدترین مقالات و پروژه‌های دانشجویی

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی
جدیدترین مقالات و پروژه‌های دانشجویی

جدیدترین مقالات و پروژه‌های دانشجویی

مقاله، تحقیق و پروژه‌های دانشجویی

تحقیق عواطف در کودکان

تحقیق-عواطف-در-کودکان
تحقیق عواطف در کودکان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 17 کیلوبایت
قیمت: 3000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع عواطف در کودکان،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
عاطفه از ماده عطف به معنای گرایش و انعطافی است که از رهگذر ارتباط فرد با موجود مورد توجه خاص از وی برقرار می گردد و از آن به احساس نیز تعبیر می شود. عامل چنین گرایشی از یک سو اتمدادهای روانی و حالت انفعالی فرد است و از سوی دیگر شرایط و خصوصیات و جاذبه ای است که در طرف مقابل وجود دارد. عاطفه و احساس در حیات بشر قبل از عقل و ادراک ظاهر می شود و به نخستین روزهای زندگی باز می گردد. از این سو تأثیر عاطفه در عمل نیز از سایر عوامل و انگیزه ها نیرومندتر است و باید همواره تحت کنترل و پرورش ویژه قرار گیرد.
عاطفی همواره از نظر روانشناسان و مربیان امری مهم تلقی شده است، هم چنان که آیات و روایات و مباحث تربیتی اسلام نیز پرورش آن را مورد توجه کامل و دقیق قرار می دهد و رهنمودهای ارزشمندی را ارائه می کند. آیاتی که از مؤدت، محبت و عدادت انعطاف و متفاوت، طمأنینه، اضطراب و حب جمال و زیبایی و مانند آن سخن می گوید می تواند به بعد عاطفی (با مفهوم عام آن) ناظر باشد، هرچند به مواردی چون عداوت و قساوت عنوان عاطفه دادن از باب لازم لاینفک بودن آن ها با صفات متضادشان چون محبت و عطوفت است.
تربیت عاطفی به معنای هدایت و کنترل عواطف و احساسات و شکوفا سازی و بهره گیری به موقع از آن ها در جهت مطلوب یعنی خیر و سعادت انسان است.
پیش گفتار:
در نظام تربیتی اسلام برای هر یک از مقاطع در زندگی انسان، از کودکی و نوجوانی و جوانی و بزرگسالی گرفته تا آخرین لحظات زندگی، نوعی پرورش کنترل عاطفه با هدف انسان سازی وجود دارد مثلاً پیامبر اکرم (ص) در مورد محبت و عطوفت با کودکان فرمود «اَحِبُّوا الصِبیانَ وَ اَرحَموُهُم فَاِذا وَ عَدتُموهُم فَقُوا لَهُم».
و نیز می فرماید کسی که فرزند خود را ببوسد، خداوند برای او حسنه ای ثبت کند. پرورش عاطفه در نوجوانی و جوانی که مرحله شکوفایی بیشتر احساس و شکل گیری شخصیت است، از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است و توجه و دقت و مهارت افزون تری را می طلبد.
در اسلام توجه به عواطف از دوره کودکی و نوجوانی و جوانی فراتر می رود و شامل تمام سنین عمر می شود. زیرا هر انسانی عواطفی دارد که در طول عمر با او ملازم است و نباید از دید مربیان و ... پوشیده بماند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد